Servicevoorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 – Algemene bepalingen

Artikel 4 – Het aanbod/beschikbaarheid

Artikel 5 – Prijs

Artikel 6 – Levering en uitvoering van de overeenkomst

Artikel 7 - Eigendomsvoorbehoud

Artikel 8 – Herroepingsrecht

Artikel 9 – Kosten in geval van herroeping

Artikel 10 – Betaling/online aankopen

Artikel 11 – (Conformiteit en) garantie

Artikel 12 – Wijzigingen in de voorwaarden

Artikel 13 – Klachtenregeling

Artikel 14 – Toepasselijk recht

 

Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die een overeenkomst aangaat met Dazzles and Tassels;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de
    overeenkomst op afstand;
  5. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  6. Voorwaarden: de algemene voorwaarden zoals hieronder beschreven.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Viola Claeys
Dazzles and Tassels
Nestor de Tièrestraat 183
9700 Eine
België
T: 0491496033 (Whatsapp)
E: dazzlesandtassels@gmail.com
BTW-nummer: BE0798161629

 

Artikel 3 - Algemene bepalingen

  1. De e-commerce website van Dazzles and Tassels, een eenmanszaak met maatschappelijke zetel te Nestor de Tièrestraat 183, 9700 Eine (BTW: BE0798161629), biedt haar consumenten de mogelijkheid om producten te kopen via haar webshop. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die worden geplaatst door een bezoeker van deze e-commerce website.
  2. Deze Algemene voorwaarden worden verwacht gelezen en gekend te zijn door de consument, alvorens een bestelling wordt geplaatst.
  3. Bij het plaatsen van een bestelling via de webshop van Dazzles and Tassels moet de consument deze Voorwaarden uitdrukkelijk accepteren, waarbij de consument instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden met uitsluiting van alle andere voorwaarden.
  4. Aanvullende voorwaarden van de consument worden uitgesloten, tenzij deze voorafgaand schriftelijk door Dazzles and Tassels zijn aanvaard.
  5. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen in lijn met deze algemene voorwaarden te worden geregeld of beoordeeld.

 

Artikel 4 – Het aanbod/beschikbaarheid

  1. Het aanbod van op de e-commerce website van Dazzles and Tassels is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd om op elk moment het aanbod te wijzigen.
  2. De beschrijving van de producten die worden aangeboden op de website van Dazzles and Tassels is volledig en voldoende gedetailleerd om een correcte beoordeling van het product door de consument mogelijk te maken.
  3. Ondanks de zorgvuldige samenstelling van het aanbod en beschrijving van de producten, kan het voorkomen dat informatie onvolledig is, materiële fouten bevat of niet up-to-date is. Voor de juistheid en volledigheid van de verstrekte informatie is Dazzles and Tassels uitsluitend gebonden aan een inspanningsverplichting.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn een indicatie en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of een ontbinding van de overeenkomst. De bijgevoegde afbeeldingen zijn tevens bedoeld ter illustratie en kunnen elementen bevatten die niet in de prijs zijn inbegrepen.
  5. Dazzles and Tassels is op geen enkele wijze aansprakelijk in geval van overduidelijke materiële of drukfouten.
  6. Indien de consument specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijnen of -methoden, verzoeken wij de consument om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice.
  7. De productselectie is geldig zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden gewijzigd of ingetrokken door Dazzles and Tassels. Dazzles and Tassels kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de niet-beschikbaarheid van een product.
  8. Indien een aanbieding een beperkte geldigheidsduur heeft of onderhevig is aan voorwaarden, wordt dit expliciet vermeld in de aanbieding.

 

 

Artikel 5 – Prijs

  1. Voor EU-consumenten zijn alle prijzen uitgedrukt in euro, en alle andere vereiste rechten of belastingen die de consument moet dragen.
  2. Voor niet-EU-consumenten zijn de prijzen uitgedrukt exclusief invoerrechten. De vermelde prijs heeft alleen betrekking op de artikelen zoals schriftelijk vermeld.
  3. De ondernemer is gerechtigd om op elk moment de prijzen van producten aan te passen. Ook is deze gerechtigd om (variabele) prijzen te hanteren die gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. 
  4. Kosten gelinkt aan de verzending van producten zullen steeds op een duidelijke en correcte manier gecommuniceerd worden naar de consument.

 

 

Artikel 6 – Levering en uitvoering van de overeenkomst

  1. Bij het plaatsen van een bestelling kan de consument bij het verzendgedeelte een verzendoptie kiezen. De verzendtarieven verschillen per land. De verzendkosten zijn standaard €7 binnen België. 
  2. Na het selecteren van de gewenste verzendoptie kan de consument kiezen tussen de volgende betaalmethoden: Paypal, Bancontact, KBC/CBC, Belfius, Klarna Achteraf betalen, Klarna betaal nu, Klarna Gespreid betalen.
  3. Na ontvangst van de betaling, wordt het pakket klaargemaakt en verzonden. De consument ontvangt bij verzending een Track & Trace-code om het pakket te volgen.
  4. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. Dazzles and Tassels is niet aansprakelijk voor items die op een fout adres worden geleverd ten gevolge van foutief doorgegeven adresgegevens. De consument wordt verwacht aandachtig en nauwkeurig de eigen gegevens na te lezen alvorens een bestelling af te ronden.
  5. Artikelen die via de webshop worden besteld, kunnen worden geleverd in volgende landen: Bulgarije, Cyprus, Denemarken, België, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Letland, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Tsjechië. Voor levering in andere landen kan je contact met ons opnemen. 
  6. Verzendingen worden gedaan van maandag tot en met vrijdag. Bestellingen worden – voor producten die beschikbaar zijn in het gamma – binnen de 1-3 weken verzonden. Voor producten die nog gemaakt dienen te worden, moet men rekening houden met een verzendtijd van 3 tot 5 weken.
  7. Tenzij anders overeengekomen met de consument, of expliciet anders bepaald, worden de goederen binnen 35 dagen na ontvangst van de bestelling op het adres van de consument geleverd. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 35 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  8. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. De ondernemer zal hiervoor de consument op de hoogte stellen via berichtgeving. Pas na goedkeuring door de consument zal het vervangend artikel verzonden worden. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten; de consument heeft in dit geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  9. In geval van ontbinding conform lid 6 en 7 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  10. Eventuele zichtbare schade of kwalitatieve gebreken aan een artikel of andere tekortkomingen in de levering moeten onmiddellijk door de consument aan Dazzles and Tassels worden gemeld.
  11. Het risico van verlies of schade gaat over op de consument op het moment dat de goederen fysiek door de consument (of een derde partij die door de consument is aangewezen en die niet de vervoerder is) zijn ontvangen. Het risico gaat echter over op de consument bij levering aan de vervoerder wanneer de vervoerder de opdracht heeft gekregen om de goederen te vervoeren en deze optie niet door Dazzles and Tassels is aangeboden.

 

 

Artikel 7 – Eigendomsvoorbehoud

  1. Geleverde artikelen blijven exclusief eigendom van Dazzles and Tassels totdat de consument de volledige betaling voor de goederen heeft voldaan.
  2. Indien nodig verbindt de consument zich ertoe derden op de hoogte te stellen van het eigendomsvoorbehoud van Dazzles and Tassels, bijvoorbeeld aan iedereen die zou proberen goederen in beslag te nemen die nog niet volledig zijn betaald.

 

Artikel 8 – Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 15 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.
  2. Tijdens de bedenktijd dient de consument zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Indien de consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, is deze verplicht het product met alle geleverde toebehoren (inclusief gratis goodies, stikkers, …) en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 15 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen de 14 daarop volgende dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht en/of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit, en is bijgevolg herroeping niet meer mogelijk.
  5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich dan richten naar de ondernemer en deze hiervan op de hoogte te stellen door middel van communicatie per e-mail.
  6. De bedenktijd na ontvangst is niet van toepassing op producten die op maat gemaakt werden voor de consument, of die specifiek gemaakt werden voor de consument. Indien de consument de koop niet wil verderzetten, dient deze de ondernemer op de hoogte te brengen vóór het afleveren van de producten.

 

 

Artikel 9 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. Eventuele extra kosten als gevolg van de keuze van de consument voor een andere vorm van levering dan de goedkoopste standaardlevering aangeboden door Dazzles and Tassels worden niet vergoed.
  2. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf kan er sprake zijn van waardevermindering van het product. Als het geretourneerde product op enige wijze in waarde is verminderd, is Dazzles and Tassels gerechtigd de consument aansprakelijk te stellen en vergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die te wijten is aan het gebruik van de goederen door de consument dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.
  3. Indien de consument een bedrag betaald heeft en er geen sprake is van waardevermindering, dan zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk terugbetalen. Dit gebeurt binnen een maximale periode van 14 dagen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de ondernemer. Een terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode als deze die de consument gebruikte bij de oorspronkelijke transactie, tenzij dit schriftelijk anders werd overeengekomen.

 

 

Artikel 10 – Betaling/online aankopen

  1. Bestellingen kunnen worden geplaatst door producten toe te voegen aan de winkelwagen en vervolgens af te rekenen via de daarvoor voorziene webpagina.
  2. Bij het afrekenen is het van groot belang om de juiste verzendgegevens in te geven. Dazzles and Tassels is niet aansprakelijk voor items die op een fout adres worden geleverd ten gevolge van foutieve gegevens. De consument wordt verwacht aandachtig en nauwkeurig de eigen gegevens na te lezen alvorens een bestelling af te ronden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. De consument heeft de mogelijkheid om te betalen via volgende betaalmethoden: Paypal, Bancontact, KBC/CBC, Belfius, Klarna Achteraf betalen, Klarna betaal nu, Klarna Gespreid betalen.
  5. Dazzles and Tassels behoudt het recht om een bestelling te weigeren in geval van ernstige tekortkomingen door de consument betreffende betalingen of vorige bestellingen.
  6. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen. Bovendien is de consument van rechtswege en zonder ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het betreffende bedrag verschuldigd aan Dazzles and Tassels, met een minimum van 25 euro per bestelling.
  7. Onverminderd het voorgaande is Dazzles and Tassels gerechtigd om niet-betaalde, of onvolledig betaalde, artikelen terug te nemen.

 

Artikel 11 – (Conformiteit en) garantie

  1. De consument heeft bepaalde wettelijke rechten op grond van de Wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij de aankoop van consumptiegoederen. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Deze rechten blijven eveneens van kracht ongeacht enige commerciële garantie.
  2. Bij constatering van eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dient de consument Dazzles and Tassels zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte te stellen. In ieder geval moet een tekortkoming binnen 4 weken na levering schriftelijk worden gemeld. Hierna komen alle rechten op reparatie of vervanging te vervallen.
  3. Om aanspraak te maken op de garantie moet de consument het bewijs van aankoop kunnen voorleggen. Consumenten worden tevens geadviseerd de originele verpakking van de producten te bewaren. Retourneren van producten mag namelijk enkel in de originele verpakking, inclusief gratis goodies (zie ook artikel 8, lid 2).
  4. De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing wanneer de consument de geleverde producten zelf heeft bewerkt en/of gerepareerd of door derden heeft laten bewerken of repareren. Garantie is eveneens niet van toepassing wanneer de geleverde producten werden blootgesteld aan abnormale omstandigheden, onzorgvuldig werden behandeld, of wanneer de gedane handelingen in strijd zijn met de geleverde gebruiksinstructies. Verder kan geen beroep gedaan worden op garantie wanneer er tekortkomingen zijn die voortvloeien uit ongevallen, verwaarlozing, vallen, ruw gebruik, slecht onderhoud of enig ander abnormaal of incorrect gebruik.
  5. Tekortkomingen die zich manifesteren na een periode van 3 maanden vanaf de datum van aankoop, of indien van toepassing bij levering, worden geacht geen verborgen tekortkomingen te zijn, tenzij de consument hiervan tegenbewijs levert.

 

 

Artikel 12 – Wijzigingen in de Voorwaarden

  1. Deze algemene voorwaarden kunnen worden aangevuld met andere voorwaarden wanneer hier expliciet naar wordt verwezen. Dit geldt ook voor de algemene verkoopvoorwaarden van Dazzles and Tassels. In geval van tegenstrijdigheden hebben deze algemene voorwaarden voorrang.
  2. Aanvullende algemene voorwaarden en afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd.
  3. Indien enige bepaling van deze voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, tast dit op geen enkele wijze de geldigheid, wettigheid en toepasbaarheid van de overige bepalingen aan.
  4. Het niet uitoefenen door Dazzles and Tassels van enig recht zoals uiteengezet in deze voorwaarden, of het niet uitoefenen van een gelijkwaardig recht, zal nooit worden beschouwd als een afstand van dergelijke bepalingen en zal deze rechten nooit ongeldig maken.

 

Artikel 13 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten kunnen worden bekend gemaakt aan Dazzles and Tassels via e-mail op dazzlesandtassels@gmail.com.
  3. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 4 weken volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  4. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr). Het “Online Dispute Resolution”-platform heeft als doel geschillen binnen de e-commerce buitengerechtelijk op te lossen.
  5. Klachten worden binnen een termijn van 14 dagen – gerekend vanaf de datum van ontvangst – beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen een ontvangstbevestiging verstuurd naar de consument met een indicatie over wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  6. De webwinkel van Dazzles and Tassels is momenteel niet aangesloten bij een keurmerk met geschillencommissie.
  7. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  8. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 14 – Toepasselijk recht

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

 

 

Neem contact met ons op